Теме које се односе на припрему за полазак у вртић, прве и све остале дане у вртићу, породичне активности као вид подршке дечој добробити, разне лековите приче и друге корисне савете и препоруке можете погледати у прилозима које су припремили стручни тимови Предшколске Установе Чукарица. 27.8.2020.

„Знајте да нема ничег вишег и јачег и кориснијег за будући живот него каква лепа успомена, а нарочит 3.8.2020.год.

Припрема за полазак у вртић 2020, ПУ Чукарица- ПДФ

Породичне активности, ПУ Чукарица, 2020 ПДФ  

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ИНИЦИЈАТИВА РОДИТЕЉА – ВРТИЋ „ЂУРЂЕВАК“ 6.4.2021.ГОД.

Roditelj, Ljubica Ilić Vojinović

Dragi roditelji, kao što ste upoznati, u našem vrtiću je započeto sa realizacijom novih osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja “Godine uzleta”, u šta su nas već uputile naše vaspitačice. Suština ovog programa je u prepoznavanju značaja predškolskog doba u razvijanju sposobnosti za celoživotno učenje, kao što su samopouzdanje, otvorenost, radoznalost, istrajnost, otpornost i kreativnost, a što se čini kroz istraživanja i omogućavanje raznolikih iskustava kao i učešće odraslih u životu vrtića.

Ono što je za nas kao roditelje možda najvažnije da znamo jeste da programi u vrtiću nastaju kroz zajedničko učešće dece i odraslih u prostoru koji je za dete podsticajan, kao i da je na nama da prepoznamo jedinstvenosti, snage i interesovanja deteta i da mu pomognemo da ih osnažuje. Prosleđujemo vam i link ka brošuri za roditelje: https://www.unicef.org/serbia/media/8626/file/Godine_uzleta.pdf, gde se detaljnije možete upoznati sa polaznim osnovama novog programa “Godine uzleta”.

Juče smo imali sastanak Saveta roditelja, koje su vodile Katarina, stručni saradnik PU Čukarica i Sabina, rukovodilac vrtića “Đurđevak”, na kojem je započet proces dogovaranja o načinima na koje se mi roditelji i zaposleni u vrtiću možemo uključiti u temu koju su naša deca i vaspitačice pokrenuli “Sređivanje dvorišta”. Ova tema je već neko vreme aktuelna, a sada su se stvorili svi preduslovi budući da je i crkva, čije dvorište koristimo, prepoznala značaj inicijative. U narednom periodu na nama je da podržimo ovaj projekat kroz naše uključivanje, ideje i predloge, a prateći ono što nam deca poručuju. Za početak je potrebno da izradimo plan ko se sve i na koji način može uključiti, šta nam je sve potrebno od resursa, koje opcije postoje… Kako bismo započeli sa našom akcijom potrebno je da stvorimo neke osnovne preduslove: da zaštitimo terasu ogradicama/kapijicama tako da je jaslenci mogu koristiti, da nabavimo alat (grabulje, lopate, ašove, kolica…), da nabavimo i drugi materijal (npr. stare ili neiskorišćene pločice za mozaik koji bi deca pravila u dvorištu, pogodan građevinski materijal, stare gume, boje i slično), kao i da oslušnemo mišljenje nekog eksperta za ovu oblast (pejzažnog arhitekte, nekoga ko se bavi zelenilom, biologa…)… Važno je da naglasimo da nije poenta u prikupljanju novca već u procesu kreiranja, čak i uz pomoć onih stvari koje već imamo (nekada se uz pomoć guma, šarenih boja i čvrstog kanapa može napraviti odlična penjalica koju naša deca mogu koristiti, a u čijem pravljenju mogu i sama učestvovati što će za njih imati više smisla od gotovog proizvoda .

Ovaj projekat počinje sa idejom da sredimo dvorište, ali je ovo putovanje na isti način i proces tokom kojeg će naša deca naučiti mnogo više o svetu koji nas okružuje: ko se bavi uređivanjem prostora, zbog čega neko uništava zelene površine, kako da uključimo zajednicu u ovu temu, kako da sarađuju, dele i pregovaraju, kako da se bore za svoje ideje koje doživljavaju kao zajedničke, šta znači biti deo grupe, šta znači donositi odluke, koliko nam je prostor kao celina važan i koristan i kako ga sve možemo koristiti u funkciji saznanja i igre… Dragi roditelji, ukoliko vas je ova ideja zainteresovala pozivamo vas da nam se javite i da iznesete svoje predloge.

Veliki pozdrav od predstavnika Saveta roditelja vrtića “Đurđevak” Roditelj, Aleksandra Cimbaljević

Dragi svi, projekat uredjenja dvorišta je odlična ideja , Kao predlog, ukoliko ste saglasni,pošto se ja inače bavim uredjenjem prostora, mogla bih da premerim i nacrtam dvorište tj. deo spoljašnjeg prostora koji će biti predmet našeg uredjenja i da te crteže kao podloge,vaspitačice mogu da koriste u vrtiću u radu sa decom na kojima bi oni kolažom ili bojenjem  dali svoje ideje gde bi šta želeli da prave od sadržaja (Sabina i Jasmina najbolje znaju na koji način bi oni to mogli u crtežima da izraze , a nama da služe za plan šta nam je potrebno od resursa u kojoj kolicini i dimenzijama, da odredimo u odnosu na decije predloge mozda neke zone aktivnosti (zona hortikulture gde oni sade razlicite biljke, zona rekreacije, druzenja….) I na taj način dobijemo projekat po kom cemo nabavljati materijal I realizovati nase ideje,a deca nauce  proces uredjenja prostora od ideje, merenja, crtanja, do realizacije …naravno sve to, kao što ste rekli, ne mora biti novo, već se može postići i sa reciklažom  Ukoliko ste saglasni sa predlogom, ja cu rado odvojiti vreme da premerim i nacrtam dvorište za naš projekat. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________  

Нежни смо,а снажни, аутори Живослава Живановић, Наташа Мачинковић

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Резиме рада-Преурањени пубертет код деце вртићког узраста, аутори  Маја Бобић, Марија Штрбац, Милица Јовановић 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

РЕФЛЕКСИВНИ ПРАКТИЧАР У ГРАЂЕЊУ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА У ВРТИЋУ Аутори: Александра Крчевинац и Светлана Мијалковић уз подршку стручне сараднице Тијане
Боговац.

XXVI СТРУЧНИ СУСРЕТИ, аутор Александра Крчевинац

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ГРАЂЕЊЕ ПРОФЕСИОНАЛНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА ИМПЛЕМЕНТАЦИЈОМ ИНФОРМАЦИОНО – КОМУНИКАЦИОНИХ ТЕХНОЛОГИЈА

rezime3 аутори: Катарина Крстић, Љиљана Јанковић  

 

ДИДАКТИЧКО СРЕДСТВО У ФУНКЦИЈИ ГРАЂЕЊА ИНКЛУЗИВНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА аутори: Катарина Крстић, Љиљана Јанковић

rezime1 (1)   

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ИСКУСТВО ГРАЂЕЊА ПРОФЕСИОНАЛНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА УЧЕШЋЕМ У ПРОЈЕКТУ „ПАСОШ ЗА УЧЕЊЕ – АЛАТ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА У РУКАМА ВАСПИТАЧА“ У ПУ ЧУКАРИЦА

rezime2 Аутори: Сања Шпица, Мирјана Садику,Катарина Крстић и Тијана Боговац

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЗАЈЕДНИЧКО УЧЕШЋЕ ДЕЦЕ И ОДРАСЛИХ У ДОКУМЕНТОВАЊУ У ПРОЈЕКТУ „БУБА ТРАМВАЈ – ВОЗИМО СЕ“ аутори:Јелена Стевовић , Александра Милoвановић 

РЕЗИМЕ РАДА (2)

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Резиме рада „Три слике праксе грађења односа старије групе вртића Бајка“, Стручна конференција за васпитаче, Врњачка Бања 2022: Аутор: Александар Цвејић
 
Рад даје приказ три слике из праксе грађења односа развијаних у старијој групи кроз ситуације делања деце и одраслих и настао је током процеса имплементације Основа Програма – Године Узлета“ у вртићу Бајка у Београду. Кроз рад настојимо да прикажемо значај дечијег делања у  три сегмента: игра, активно учешће у животно практичним ситуацијама и ситуацијама планираног учења. Такође, нагласак је на улози одраслих у грађењу односа који подржавају добробит детета и негују рефлексивни приступ сопственој пракси. Оснажени и мотивисани оним што смо научили током обуке кренули смо у постепене промене дотадашње праксе и убрзо увидели позитиван утицај ових промена на дечију и нашу добробит, са даљим ефектом на целокупну заједницу.


Резиме рада „Две димензије простора вртића – растући дух места“, Стручне конференције за васпитаче у Кладову, Крагујевцу и Великој Плани, 2025: Аутор :Милош Зорица, Александар Цвејић
 
Да ли је важније покренути промену у “сопственом дворишту” или пратити трендове, практична/теоријска достигнућа и проверене праксе других (често привилегованих) учесника ПВО процеса у свету? Сматрамо да је кључ у сталном стратешком повезивању са свим доступним актерима у предшколству (где год они били) кључан за напредак/одрживост. Проблеми, визије и решења које смо понудили другима и која су нам понуђена су од непроцењиве важности за наш лични напредак и напредак наше ПУ/ЛЗ. Учешће ПУ Чукарица у GREELCO КА2 пројекту је била јединствена прилика да учимо од других и да учинимо нашу праксу видљивом, доступном и рефлексивном.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
ИГРЕ И ИСТРАЖИВАЊА НА ОТВОРЕНОМ ПРОСТОРУ-ИГРЕ У ПРИРОДИ Аутори:Бојана Саблић и Јасна Марчић Несторовић уз подршку стручне сараднице Тијане Боговац; ПУ „Чукарица“РЕЗИМЕ ИГРЕ И ИСТРАЖИВАЊА НА ОТВОРЕНОМ ПРОСТОРУ-ИГРЕ У ПРИРОДИ (1)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ГРАЂЕЊЕ ОДНОСА КРОЗ УВАЖАВАЊЕ ДЕЧЈЕ ПЕРСПЕКТИВЕ У РЕАЛИЗАЦИЈИ ПРОЈЕКТА ,,БЕБА ЈА“

Мирјана Лукић, васпитач,Ана Радомировић, васпитач, Тијана Боговац, стручни сарадник

 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
„ Љубав, игра и нега пре свега“ – пример развијања теме пројекта „Растемо заједно“ уз сарадњу медицинске сестре на превентивној здравственој заштити
Аутори: Мирјана Садику, Александра Срећо, медицинска сестра – васпитач и медицинска сестра на превентивној здравственој заштити

„Примена промена – искуство процеса имплементације нових Основа програма у јаслама вртића Бајка“ Аутори: Мирјана Садику, Александра Срећо, медицинске сестре – васпитачи уз подршку стручног сарадника Тијане Боговац

„ Љубав, игра и нега пре свега“ – пример развијања теме пројекта „Растемо заједно“ уз сарадњу медицинске сестре на превентивној здравственој заштити Аутори: Мирјана Садику, Александра Срећо, медицинска сестра – васпитач и медицинска сестра на превентивној здравственој заштити

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗНАЧАЈ ФОТОГРАФИЈЕ У ПРОЦЕСУ РАЗВИЈАЊА РЕФЛЕКСИВНЕ ПРАКСЕ, Аутори: Јелена Тришовић и Татјана
 
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
, Живот у вртићу- наши кораци у развијању реалног програма- простор“. Аутори:Миљана Дивац и Јелена Ранковић
 
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Схватање и структуирање простора у дечијем вртићу   ,, Невен“ – искуства и промишљања. Ауторке:Јелена Томић Бисенић,Драгана Милић
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

Олгица Капетановић-Милојевић из вртића“ Рода“. Освојено 3. место на конкурсу за најбоље дидактичко средство у категорији збирка.

Књига „Забавна фарма“ је  сензорна књиграчка-која укључује сва чула и пропраћена је стиховима и питалицама о домаћим животињама. Конкурс за најбоље дидактичко средство, април 2025.категорија збирка

Књига „Забавна фарма“, је направљена као сензорна, која мотивише децу да читање и усвајање стихова раде уз занимљивији начин-игру, Стихови описују сваку животињу и њене карактеристике. Свака животиња представљена је различитим материјалима, различите текстуре, са додатним садржајем који могу да се лепе помоћу чичка, магнета, да се померају и отварају, да светле или се оглашавају. Деца то све сазнају истраживањем .

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

На овогидишњим Данима васпитача Београда на избору за Најбоље дидактичко средство у категорији Играчка, „Пчелица паметница“ васпитачице Мирјане Игић  је добила признање четвртог места. Након употребе играчке у вртићу и размене међу васпитачима дошли смо до следеће евалуације.

На истом конкурсу награђене  је и приче васпитача Мирјане Игић из РЈ: „Бубамара“.

Прича „Кишни оркестар“ осликава осетљивост у интерпретацији дететових потреба и препознавању његових капацитета у релацији дете-васпитач-родитељ. Сликовница представља једну од идеја за публикацију „Искључи телефон -укључи игру“ и приказана испред Тима за заштиту деце ЏЗН  као пример добре праксе рада са децом.

 

 
 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема: Примери структуирања простора у вртићу Весељко кроз три пројекта

Аутори рада: Јована Радовановић, Александра Младеновић, Анита Николић Радић, Наталија Николић, Гордана Јованов

Rezime

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Mirjana Igić vrtić „Bubamara“, 

Didaktičko sredstvo  „Izumi“ koji je na danima vaspitača Beograda na izboru za najbolje did. sr. u kategoriji Igra zauzela 4 mesto. 
Okretanjem točka  i postavljanjem skazaljke na dati vek, deca pokreću vremensku mašinu, koja ih vraća kroz vekove u vreme i mesto stvaranja odredjenog izuma (bacanjem kockice-12 izuma). Razvijanjem svitaka (za svaki izum) deca vide izgled izuma i saznaju ko ga je i kada izumeo i kako se upotrebljavao. Igra  je prilagodjena i za mladji uzrast, jer svaki broj pojedinog izuma prati boja koja vodi dete kroz celu igru.