Теме које се односе на припрему за полазак у вртић, прве и све остале дане у вртићу, породичне активности као вид подршке дечој добробити, разне лековите приче и друге корисне савете и препоруке можете погледати у прилозима које су припремили стручни тимови Предшколске Установе Чукарица. 27.8.2020.
„Знајте да нема ничег вишег и јачег и кориснијег за будући живот него каква лепа успомена, а нарочит 3.8.2020.год.
Припрема за полазак у вртић 2020, ПУ Чукарица- ПДФ
Породичне активности, ПУ Чукарица, 2020 ПДФ
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ИНИЦИЈАТИВА РОДИТЕЉА – ВРТИЋ „ЂУРЂЕВАК“ 6.4.2021.ГОД.
Roditelj, Ljubica Ilić Vojinović
Dragi roditelji, kao što ste upoznati, u našem vrtiću je započeto sa realizacijom novih osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja “Godine uzleta”, u šta su nas već uputile naše vaspitačice. Suština ovog programa je u prepoznavanju značaja predškolskog doba u razvijanju sposobnosti za celoživotno učenje, kao što su samopouzdanje, otvorenost, radoznalost, istrajnost, otpornost i kreativnost, a što se čini kroz istraživanja i omogućavanje raznolikih iskustava kao i učešće odraslih u životu vrtića.
Ono što je za nas kao roditelje možda najvažnije da znamo jeste da programi u vrtiću nastaju kroz zajedničko učešće dece i odraslih u prostoru koji je za dete podsticajan, kao i da je na nama da prepoznamo jedinstvenosti, snage i interesovanja deteta i da mu pomognemo da ih osnažuje. Prosleđujemo vam i link ka brošuri za roditelje: https://www.unicef.org/serbia/media/8626/file/Godine_uzleta.pdf, gde se detaljnije možete upoznati sa polaznim osnovama novog programa “Godine uzleta”.
Juče smo imali sastanak Saveta roditelja, koje su vodile Katarina, stručni saradnik PU Čukarica i Sabina, rukovodilac vrtića “Đurđevak”, na kojem je započet proces dogovaranja o načinima na koje se mi roditelji i zaposleni u vrtiću možemo uključiti u temu koju su naša deca i vaspitačice pokrenuli “Sređivanje dvorišta”. Ova tema je već neko vreme aktuelna, a sada su se stvorili svi preduslovi budući da je i crkva, čije dvorište koristimo, prepoznala značaj inicijative. U narednom periodu na nama je da podržimo ovaj projekat kroz naše uključivanje, ideje i predloge, a prateći ono što nam deca poručuju. Za početak je potrebno da izradimo plan ko se sve i na koji način može uključiti, šta nam je sve potrebno od resursa, koje opcije postoje… Kako bismo započeli sa našom akcijom potrebno je da stvorimo neke osnovne preduslove: da zaštitimo terasu ogradicama/kapijicama tako da je jaslenci mogu koristiti, da nabavimo alat (grabulje, lopate, ašove, kolica…), da nabavimo i drugi materijal (npr. stare ili neiskorišćene pločice za mozaik koji bi deca pravila u dvorištu, pogodan građevinski materijal, stare gume, boje i slično), kao i da oslušnemo mišljenje nekog eksperta za ovu oblast (pejzažnog arhitekte, nekoga ko se bavi zelenilom, biologa…)… Važno je da naglasimo da nije poenta u prikupljanju novca već u procesu kreiranja, čak i uz pomoć onih stvari koje već imamo (nekada se uz pomoć guma, šarenih boja i čvrstog kanapa može napraviti odlična penjalica koju naša deca mogu koristiti, a u čijem pravljenju mogu i sama učestvovati što će za njih imati više smisla od gotovog proizvoda .
Ovaj projekat počinje sa idejom da sredimo dvorište, ali je ovo putovanje na isti način i proces tokom kojeg će naša deca naučiti mnogo više o svetu koji nas okružuje: ko se bavi uređivanjem prostora, zbog čega neko uništava zelene površine, kako da uključimo zajednicu u ovu temu, kako da sarađuju, dele i pregovaraju, kako da se bore za svoje ideje koje doživljavaju kao zajedničke, šta znači biti deo grupe, šta znači donositi odluke, koliko nam je prostor kao celina važan i koristan i kako ga sve možemo koristiti u funkciji saznanja i igre… Dragi roditelji, ukoliko vas je ova ideja zainteresovala pozivamo vas da nam se javite i da iznesete svoje predloge.
Veliki pozdrav od predstavnika Saveta roditelja vrtića “Đurđevak” Roditelj, Aleksandra Cimbaljević
Dragi svi, projekat uredjenja dvorišta je odlična ideja , Kao predlog, ukoliko ste saglasni,pošto se ja inače bavim uredjenjem prostora, mogla bih da premerim i nacrtam dvorište tj. deo spoljašnjeg prostora koji će biti predmet našeg uredjenja i da te crteže kao podloge,vaspitačice mogu da koriste u vrtiću u radu sa decom na kojima bi oni kolažom ili bojenjem dali svoje ideje gde bi šta želeli da prave od sadržaja (Sabina i Jasmina najbolje znaju na koji način bi oni to mogli u crtežima da izraze , a nama da služe za plan šta nam je potrebno od resursa u kojoj kolicini i dimenzijama, da odredimo u odnosu na decije predloge mozda neke zone aktivnosti (zona hortikulture gde oni sade razlicite biljke, zona rekreacije, druzenja….) I na taj način dobijemo projekat po kom cemo nabavljati materijal I realizovati nase ideje,a deca nauce proces uredjenja prostora od ideje, merenja, crtanja, do realizacije …naravno sve to, kao što ste rekli, ne mora biti novo, već se može postići i sa reciklažom Ukoliko ste saglasni sa predlogom, ja cu rado odvojiti vreme da premerim i nacrtam dvorište za naš projekat. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Нежни смо,а снажни, аутори Живослава Живановић, Наташа Мачинковић
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
РЕФЛЕКСИВНИ ПРАКТИЧАР У ГРАЂЕЊУ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА У ВРТИЋУ Аутори: Александра Крчевинац и Светлана Мијалковић уз подршку стручне сараднице Тијане
Боговац.
XXVI СТРУЧНИ СУСРЕТИ, аутор Александра Крчевинац
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ГРАЂЕЊЕ ПРОФЕСИОНАЛНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА ИМПЛЕМЕНТАЦИЈОМ ИНФОРМАЦИОНО – КОМУНИКАЦИОНИХ ТЕХНОЛОГИЈА
rezime3 аутори: Катарина Крстић, Љиљана Јанковић
ДИДАКТИЧКО СРЕДСТВО У ФУНКЦИЈИ ГРАЂЕЊА ИНКЛУЗИВНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА аутори: Катарина Крстић, Љиљана Јанковић
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ИСКУСТВО ГРАЂЕЊА ПРОФЕСИОНАЛНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ УЧЕЊА УЧЕШЋЕМ У ПРОЈЕКТУ „ПАСОШ ЗА УЧЕЊЕ – АЛАТ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА У РУКАМА ВАСПИТАЧА“ У ПУ ЧУКАРИЦА
rezime2 Аутори: Сања Шпица, Мирјана Садику,Катарина Крстић и Тијана Боговац
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ЗАЈЕДНИЧКО УЧЕШЋЕ ДЕЦЕ И ОДРАСЛИХ У ДОКУМЕНТОВАЊУ У ПРОЈЕКТУ „БУБА ТРАМВАЈ – ВОЗИМО СЕ“ аутори:Јелена Стевовић , Александра Милoвановић
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мирјана Лукић, васпитач,Ана Радомировић, васпитач, Тијана Боговац, стручни сарадник
Аутори: Мирјана Садику, Александра Срећо, медицинска сестра – васпитач и медицинска сестра на превентивној здравственој заштити
„Примена промена – искуство процеса имплементације нових Основа програма у јаслама вртића Бајка“ Аутори: Мирјана Садику, Александра Срећо, медицинске сестре – васпитачи уз подршку стручног сарадника Тијане Боговац
„ Љубав, игра и нега пре свега“ – пример развијања теме пројекта „Растемо заједно“ уз сарадњу медицинске сестре на превентивној здравственој заштити Аутори: Мирјана Садику, Александра Срећо, медицинска сестра – васпитач и медицинска сестра на превентивној здравственој заштити
Олгица Капетановић-Милојевић из вртића“ Рода“. Освојено 3. место на конкурсу за најбоље дидактичко средство у категорији збирка.
Књига „Забавна фарма“ је сензорна књиграчка-која укључује сва чула и пропраћена је стиховима и питалицама о домаћим животињама. Конкурс за најбоље дидактичко средство, април 2025.категорија збирка
Књига „Забавна фарма“, је направљена као сензорна, која мотивише децу да читање и усвајање стихова раде уз занимљивији начин-игру, Стихови описују сваку животињу и њене карактеристике. Свака животиња представљена је различитим материјалима, различите текстуре, са додатним садржајем који могу да се лепе помоћу чичка, магнета, да се померају и отварају, да светле или се оглашавају. Деца то све сазнају истраживањем .
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
На овогидишњим Данима васпитача Београда на избору за Најбоље дидактичко средство у категорији Играчка, „Пчелица паметница“ васпитачице Мирјане Игић је добила признање четвртог места. Након употребе играчке у вртићу и размене међу васпитачима дошли смо до следеће евалуације.
На истом конкурсу награђене је и приче васпитача Мирјане Игић из РЈ: „Бубамара“.
Прича „Кишни оркестар“ осликава осетљивост у интерпретацији дететових потреба и препознавању његових капацитета у релацији дете-васпитач-родитељ. Сликовница представља једну од идеја за публикацију „Искључи телефон -укључи игру“ и приказана испред Тима за заштиту деце ЏЗН као пример добре праксе рада са децом.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема: Примери структуирања простора у вртићу Весељко кроз три пројекта
Аутори рада: Јована Радовановић, Александра Младеновић, Анита Николић Радић, Наталија Николић, Гордана Јованов
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mirjana Igić vrtić „Bubamara“,





You must be logged in to post a comment.