Социјално неприхваћено дете – начини идентификације, узроци, последице
Акредитован семинар, на коме је учествовало 29 васпитача и 1 стручни сарадник-психолог одржан је у суботу 15.10.2016.
Oсновни циљеви семинара су усмерени на упознавање са проблемима (не)прихваћености деце од стране вршњака, као и последицама које социјална искљученост са собом носи за неприхваћено дете и групу којој припада.
На семинару су се учесници, најпре, упознали са потенцијалним узроцима неприхваћености деце из група у ризику, као и могућим индикаторима и показатељима дискриминације и одбацивања ове деце, али и деце која на први поглед нису у ризику од неприхваћености (нпр. даровита деца
Други део семинара односио се на обучавање учесника за процену социјалног статуса деце у групи уз помоћ техника које мере групну кохезију и групну динамику, као и начинима праћења промена у социјалној прихваћености деце.
Учесници и аутори семинара истакли су, у закључку, да су деца у вртићу у мањем ризику од неприхваћености, јер су током целог дана присутни васпитачи који се старају да не дође до дискриминације у групи. Међутим као одрастају деца су све више под директним утицајем вршњачке групе и ризик од дискриминације се повећава. Зато је рани узраст период када се много може учинити на пољу превенције. Подстицање заједништва у групи, развијање групне кохезије, јачање самопоуздања детета, развијање социјалних вештина, учење ненасилном решавању конфликата у вртићу су због тога врло значајан аспект васпитно-образовног рада!
You must be logged in to post a comment.