На Стручној конференцији за васпитаче која је одржана од 20. до 23.4.2017.године у Кладову, Предшколска Установа Чукарица су представила с следећим темама:
Вртић као подршка деци и породици током транзиционих периода од јаслица до школе, je рад који су приказале: Катарина Меселџија и Милица Павловић, васпитачице, Ана Маодуш, медицинска сестра- васпитачица и Катарина Ђурић, стручна сарадница –психолог, на Стручној конференцији за васпитаче, која је одржана од 20.до 23.04.2017. у Кладову.
Тим вртића „Ђурђевак“ је урадио СВОТ-анализу стања током транзиционих периода, а затим се усмерио на истраживање могућности за превазилажење препрека, ослањајући се на снаге и унутрашње ресурсе (тимски рад, сарадња са породицом, стручно усавршавање, Тим за заштиту деце од насиља). Транзициони период је време потребно за прилагођавање детета и породице на нову средину и захтеве, а обухвата неколико месеци пре и након преласка на следећи ниво образовања. Прихватање, сигурност, структуирање су потребе детета које бивају угрожене у транзиционим периодима. Стрес је појачан за децу, за родитеље и за васпитаче, а ризик од занемаривања потреба и појаве конфликата и агресивности у понашању повећан. Како изаћи у сусрет потребама детета? Каква је улога породице, вршњака, васпитача? Како плес смањује стрес, а повећава сигурност детета? Шта нам говори социограм? Може ли дечји портфолио да буде спона у сарадњи? Ова питања смо истраживали у пракси и разматрали у односу на транзиционе периоде:1.полазак у јасле; 2.прелазак из јасала у вртић; 3.адаптација током године – подршка детету и групи; 4.подршка детету са развојним тешкоћама и 5. полазак у школу. Активности које су предложене у раду су иновативне, али једноставне и лако применљиве. |
Развој детета је целовит (холистички), а искуства која дете стиче треба да буду повезана. Породица, јасле, вртић, школа могу и треба да буду међусобно повезани и усклађени, а прелази из једног у други систем неосетни. Да би се то постигло неопходна је спремност да се изађе из „зоне комфора“ и покрене процес промена у складу са реалним могућностима.
Милош Зорица, вртић „Бајка“ са темом: „Биљни свет вртића Бајка у очима и рукама детета“, приказани рад говори о потреби васпитача да заједно са децом истражи и разуме, а потом и мења средину вртића у којем борави и односе који у њему доминирају. Истраживање се базира на дечјем доживљају средине за учење и перспективама о биљном свету који нас окружује, његовим карактеристикама и односима који настају при сусрету људи и биљака.
Примена Мозаик приступа обезбедила је да уз активно учешће деце и одраслих створимо слику вртића какав он сада јесте, какав би могао да буде, и да на основу те слике дођемо до сазнања шта све ми можемо да учинимо да постане бољи/другачији.
Поред тога примерима изградње подстицајног окружења за учење и приказом резултата истраживања о значају биљака у животу деце и одраслих указали смо на значај покретања дискурса о стварању одрживих људских заједница у самим вртићима.
Даљим истраживањем у овој области заједно са децом могуће је значајно утицати на доминантни (безбедносно/санитарни) дискурс у предшколском васпитању и образовању, и на промену постојећих образаца у начину истраживања у дечјим вртићима.
Односи у морском екосистему- ко-конструкција значења деце и васпитача је истраживање које описује један начин и приступ акционом истраживању, односно различите начине решавања проблема, грађење заједничког значења и новог разумевања.
Милена Зорица из вртића „Свети Сава“ се представила са темом:“Односи у морском екосистему- ко-конструкција значења деце и васпитача „, морски екосистем, а нарочито односи у њима су појава која не постоји у реалном (вртићком) окружењу. Њихово истраживање подразумева грађење значења која деца могу да остваре на основу сопствених доживљаја и претпоставки о функционисању овог специфичног света. Овакав приступ истраживању допринео је бољем разумевању морских екосистема, односа који у њима владају, али и „учењу о томе како се учи“.
You must be logged in to post a comment.