Презентација пројекта „Хајде да растемо заједно“ приказана је у вртићу Царић 23. јануара 2014. године. Том приликом презентованa су полазишта, ток и ефекти пројекта, као и стратегија креирања нових облика рада у ПУ Чукарица.Презентацију су реализовали стручни сараднициКатарина Ђурић, Јелица Гагић, Тијана Боговац и Мирјана Радовић, васпитачиВесна Шћепановић и Милица Павловићи родитељи деце учесника пројекта Сања Јанковићи Сандра Јованоска.
Презентацији су присуствовали директор Предшколске Установе Чукарица, Милош Максовић, представници Секретаријата за образовање и дечју заштиту града Београда, представници Општине Чукарица, чланови Управног одбора ПУ Чукарица, представници Савета родитеља као и запослени ПУ Чукарица.
Пројекат је у ПУ Чукарица, у вртићу “ Свети Сава“, реализован у трајању од 3 месеца почев од септембра 2013. године и намењен је обухвату деце која нису у редовним вртићима учешћем у стимулативном програму за рани развој деце и оснаживању родитељских компетенција. Пројекат је настао у сарадњи Удружења стручних сарадника и сарадника предшколских установа Србије и ПУ Чукарица.
Више о пројекту „Хајде да растемо заједно“
Пројектом је реализовано укупно 12 радионица, 2 родитељска састанка и 1 позоришна представа, формирана библиотека и играчкотека за децу и родитеље. Тематске целине које су обрађене путем радионица су: 1. Значај игре и играчака у развоју детета, 2. Стимулативна средина за развој и учење, 3. Васпитни стилови и принципи позитивног васпитања. Свака тема је обрађена кроз посебне активности за децу и за родитеље које теку паралелно у одвојеним просторима и, потом, заједничке активности, за децу и за родитеље, у истом простору. Радионице су креирали и водили стручни сарадници (педагог, психолог, логопед) и васпитачи.
Пројекат јеосмишљен за укупно 40 деце, узраста од 3 до 5,5 година, која не похађају вртић и њихове родитеље (првенствено незапослене мајке). Активности са децом и родитељима су реализоване у просторијама ПУ Чукарица, у вртићу Свети Сава, једном недељно у трајању од два сата за две групе родитеља и деце.
Неки од утисака родитеља у погледу значаја пројекта су:
– „Да боље разумем своје дете, да себе лакше смирим јер знам зашто дете то ради“.
– „Врло значајна подршка у одгајању деце. Доста сам сазнала о различитим темама које су ми врло интересантне као родитељу“
– „… схватила сам да наравно батине не понажу у васпитавању, да су краткорочно, а пре свега трауматично решење, све у погледу васпитавања детета ми је овај програм појаснио, у ком смеру би требало радити са дететом“,
– „Помогло ми је да боље схватим дете, да боље комуницирам и реагујем позитивније и боље“.
Утисци родитеља у погледу значаја пројекта за дете су:
– “Kонтакт са другом децом (социјализација), креативност, научила је много тога за ово кратко време“.
– „Дете обожава далазак у вртић и све активности које има у вртићу. Зрелије размишља. Научио је много, како да се понаша у друштву својих вршњака.“
– „Постао је послушнији, смиренији. Разуме шта од њега очекујем.“
– „Дружење са другом децом. Промена простора и откривање нових играчака и игара. Рад у групи са васпитачем као новим ауторитетом. Исто тако пуно, почев од социјализације, играња са другом децом, новом децом, до креативнсоти и саме мотивације за стварањем и учењем“
Родитељи предлажу да:
– „Да има више оваквих програма за децу јер им много значи у њиховом развоју…“
– „Да наставите овај програм јер је за добробит деце, родитеља, самим тим и друштва„
– „Да овакве радионице наставе да се организују, али да буду чешће“.
– „Да има више оваквих програма поготово за децу, која нису уписана у вртић.”